Поезија на техничком прегледу

25 Apr Поезија на техничком прегледу

”ПОЕЗИЈА НА ТЕХНИЧКОМ ПРЕГЛЕДУ”

’’ПОЕЗИЈА НА ТЕХНИЧКОМ ПРЕГЛЕДУ’’ је пројекат чији је основни циљ повезивање културне делатности (издаваштво, уметничко стваралаштво) и комерцијалне делатности (технички преглед и регистрација возила). Његови идејни творци су Марко Ђорђевић, директор издавачке куће ’’Сербика’’ из Београда и Никола Петровић, директор предузећа за технички преглед, регистрацију и осигурање возила ’’Auto Vision’’ из Крушевца.

Пројекат ’’ПОЕЗИЈА НА ТЕХНИЧКОМ ПРЕГЛЕДУ’’ чија је реализација започела 2011. године, заснован је на идеји да се у времену свеопште тривијализације културе и медијске спектакуларизације свести, пронађу нови начини промовисања поезије и културе.

Закључујући да се наша културна егзистенција одвија између сензационалистичко-естрадног и рурално-спектакуларног културног обрасца и противећи се свеопштем свођењу ’’лепе књижевности“ на петпарачку литературу којој је једини циљ да забави, Ђорђевић и Петровић долазе на идеју да сервис за технички преглед претворе у ’’позорницу културних дешавања’’.

Пристајући да откупи целокупан тираж књига које је објавила издавачка кућа Сербика, Петровић одлучује да својим муштеријама приликом вршења услуга техничког прегледа и регистрације возила, поклања књиге поезије. Он свој пословни интерес проналази у оригиналном маркетиншком позиционирању на тржишту.

Ова необична сарадња брзо се прочула, а пројекат ’’ПОЕЗИЈА НА ТЕХНИЧКОМ ПРЕГЛЕДУ’’ изазвао је велику медијску пажњу.

Репортажу о сервису за технички преглед возила у коме се промовише поезија и издавачкој кући која је пронашла нови начин дистрибуције својих издања, најпре је пренела ’’Прва српска телевизија’’ у једној од својих најгледанијих емисија ’’Еxplosive’’.

Недуго затим, овај пројекат бива представљен у најгледанијој емисији РТС-а “Жикина шареница” и у “Националном дневнику” телевизије “Пинк”.

Штампани медији су такође извештавали о ’’ПОЕЗИЈИ НА ТЕХНИЧКОМ ПРЕГЛЕДУ’’. Објављене су репортаже у ’’Вечерњим новостима’’ и у дневном листу ’’Данас’’ које су пренели многи медији у Србији и региону посредством својих Интернет сајтова.

Издавачка кућа ’’Сербика’’ је захваљујући овом и другим пројектима наставила са објављивањем књига поезије, а током 2012. године је трансформисана у агенцију за управљање комуницирањем, продукцију и издаваштво.

’’Auto Vision’’ д.о.о. данас је једно од најуспешнијих предузећа које се бави техничким прегледом, регистрацијом и осигурањем возила у Крушевцу.

И даље промовише поезију.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.